Det er væsentligt for os at vores deltagere får et konkret udbytte af mindfulness. Læs hvad deltagerne fra nogle af vores kurser siger om deres konkrete udbytte af et mindfulness forløb. De har alle deltaget i et af vores mindfulness kurser.

Man bliver mere tolerant – både overfor mig selv og andre. Mere overskud til at gøre de ting jeg gerne vil. Mere glæde i hverdagen og et venligere og mere åbent syn på livet.

Steen Rasmussen, socialrådgiver, Århus kommune

”Jeg har fået tilkendegivelser fra mine omgivelser om, at jeg er mere til stede og mere rolig. Det betyder rigtig meget at have Mindfulness som et værktøj, så jeg bedre kan håndtere og være i belastede situationer og perioder – både privat og arbejdsmæssigt. Ting fylder ikke negativt på samme måde længere. Er blevet bedre til at give slip.

Laila Pedersen, HR-medarbejder, Sociale Forhold og Beskæftigelse

Du vil opleve at du får en større opmærksomhed på dig selv og bevidsthed på dig selv. Du får mere ro, mere positivitet og glæde.”

Anne Lorentzen, skuespiller og konsulent


Først og fremmest jeg er blevet bedre til at se mig selv lidt udefra. Det der med at hæve blikket og se ”okay hey! nu cykler du så af sted igen makker, kom nu tilbage på sporet” og det er en del af hele den der evne til at fjerne sig lidt og se hvad det er der foregår og samtidig nærværet med at komme ind i sig selv og finde ud af det.

Mette Korsgaard, redaktør, Gyldendal Business 

Det værste ved stress er jo det der med at sove og når man ikke ved, hvor man skal starte med ting. Sådan er det i hvert fald for mig og der har det jo hjulpet direkte.  Når man har lavet en mindfulness så er det bare mere ro på.”

Frederik Friis, Online Art Director

“Når jeg kommer hjem og har mediteret, så er aftenen ligesom mere energifyldt og rolig.”

Kirsten Torsbakke, Novo Nordisk

Jeg har jo læst en masse om, at det virkede, men jeg har også kunnet mærke på mig selv nu, at det har virket, bl.a. ved at jeg sover bedre om natten. Jeg gør det når jeg kommer hjem fra arbejde og det har givet mig ro. Mine aftener er anderledes. Jeg er mere tilstede.

Dorte Valentin, socialrådgiver, Ballerup Kommune 

Man kan have lyst til at lave 20 projekter på en gang, man kan ikke prioritere tiden, opgaverne eller sig selv. Man kan ingenting og bliver ufokuseret. Så det har det har det hjulpet rigtig meget på. ”Hey, du var i gang med det der. Nu gør du det færdigt.” og så laver du en liste eller en oversigt over dagen. Hvad er det der er vigtigt og hvad er det der er mindre vigtigt.

Mette Korsgaard, redaktør, Gyldendal Business 

Det er meget facetteret og det kan jeg egentlig godt lide. Man kan variere det og gøre, hvad man har behov for lige her og nu.

Anne Lorentzen, skuespiller

Et virkelig tankevækkende forløb, hvor fordybelse, nærvær og selvindsigt er i fokus. Jeg er meget overrasket over, hvor meget jeg kan bruge mindfulness i alle facetter af mit liv.”

Liv Trolle, Salgsudviklingschef, Berendsen Textil Service 

Rigtig mange tager af sted i 5 dage eller lignende og det kan man også få meget ud af, men det giver ikke en tilbagevendende oplevelse eller fastholdelse fra uge til uge og det tror jeg er ret væsentlig, fordi det giver mere en vane end en oplevelse i hverdagen.”

Mette Korsgaard, redaktør, Gyldendal Business

Den der awareness og opmærksomhed omkring sig selv og det, at man gør noget godt for mig selv. Nogle gange kan det jo være enormt svært at få ro på, for der er jo så mange myldrende tanker, men så er det en indikator på, hvordan det er lige nu. Det er jo også vigtigt at blive opmærksom på.”

Anne Lorentzen, skuespiller og konsulent

 

Share Button